özel güvenlik bilgi sistemi

Güvenlik Kartı Alma

Güvenlik Kartı AlmaGüvenlik görevlisi personeli olarak çalışma hayatında aktif olarak rol almak isteyenler ilk olarak güvenlik kartı alma işlemi ile yola çıkmalıdır. Güvenlik kimlik kartı almak için bakanlık onayı olan bir kursa katılım sağlamalısınız. Kursa katıldıktan sonra sertifika sahibi olursunuz. Almış olduğunuz sertifika güvenlik görevlisi personeli olmanız için yeterli değildir. Yapılacak olan sınavlardan başarı ile geçen adaylar güvenlik kartı alma hakkı elde ederler. Ancak bu karta sahip olabilmek için güvenlik kartı alma şartlarına sahip olmak ve gerekli evraklar ile başvuruda bulunmak gerekiyor. İşte bu aşamalar…

Güvenlik Kimlik Kartı Başvurusu İçin Gerekli Şartlar

Güvenlik kimlik kartı başvurusu yapmak için belli şartların yerine getirilmesi gerekmektedir. Bunları sıralayacak olursak.

  • TC. vatandaşı olmak
  • 18 yaşını tamamlamış olmak
  • İçişleri Bakanlığı izni ile faaliyet gösteren kurslara katılım sağlamış olmak
  • Sertifika sahibi olmak
  • Sınavlara katılarak başarı göstermek
  • Kamu haklarından yasaklı olmamak
  • Yapılacak olan güvenlik soruşturmasından geçmek
  • Ortaokul mezunu olmak
  • Akıl ve vücut sağlığı yerinde olmak
  • Ağır suçlardan hüküm giymemiş olmak

Bu şartlara sahip olan adaylar ögg kimliği talebi ile Emniyet Genel Müdürlüğü Özel Güvenlik Daire Başkanlığı’na başvuruda bulunur. Başvuru yapan adaylar hakkında güvenlik soruşturması başlatılır. Soruşturmadan başarı ile geçmiş olan adayların randevu olarak yeni özel güvenlik kimlik kartı başvuru işlemi yapması gerekir.

Yeni Kimlik Kartı Başvurusu İçin Gerekli Belgeler

  • Yeni kimlik kartı talebini ifade eden dilekçe
  • Noter tarafından onaylanmış diploma fotokopisi
  • 4 adet vesikalık fotoğraf
  • Ruhsat harcı ücretine dair makbuz
  • Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması formu

Bu evraklar ile başvuru yapacak olan adayların kimlik harçlarını da vergi dairelerine yatırmaları gerekir. Kimlik başvurunuz kabul edildikten sonra kimliğin basımı tamamlanır. Basılan kimlikler Özel Güvenlik Daire Başkanlığına verilir. Daire Başkanlığı ise özel güvenlik kimlik kartlarını sahiplerini ikamet adreslerine gönderilmek üzere PTT’ye teslim eder. Kartların adresinize teslim edilmesi il merkezleri için 3 gün, ilçe merkezleri için 4 gün ve köyler için 7 gündür. Bu süreler geçtikten sonra kartınız ikamet adresinize gönderilecektir. Kartınız ile iş başvurusu yapabilirsiniz.

 

Güvenlik Kartı Alma hakkında daha fazla bilgi için bizi sosyal medya üzerinden takip edebilirsiniz.

Kdjfjjf

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

Başa dön tuşu
error:

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün